Viering met Ind. gemeenschap en bissch. Bonny 2013 - Xaveriusparochie-wijkcomite

Viering met Ind. gemeenschap en bissch. Bonny 2013

Parochie > Parochie Activiteiten

EUCHARISTIEVIERING MET DE BISSCHOP

Bezoek Mgr J. Bonny aan de Indonesische Gemeenschap en Parochie Sint- Franciscus Xaverius te Borgerhout.

Ik had het opgezocht, wanneer was het dat Mgr. J. Bonny de eerste keer naar deze kerk kwam? Op 4 januari 2009 ontving Johan Bonny  de bisschopswijding in de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal. Op 22 februari 2009 bezocht Mgr Bonny de Indonesische Gemeenschap van Antwerpen samen met  de Sint- Franciscus Xaverius parochie. De  eucharistieviering  werd ook bijgewoond door de Indonesische Ambassadeur.  Mgr. Bonny vertrouwde mij toe: “Jullie zijn de allereerste gemeenschap die ik bezocht nadat ik gewijd bent als Bisschop”. Ik moet zeggen: ik was wel een beetje trots.

Wij kregen de primeur! Exact vijf jaar later op 23 februari 2014 mochten wij hem voor de tweede keer  in ons midden verwelkomen . In een volle kerk, werd de eucharistieviering voorgegaan door Mgr. Bonny en 3 concelebranten (Pater G. Henderyck cicm, Pater Ferry Indrianto SS.CC en pastoor Didier Vanderslycke.) Deze werd prachtig opgeluisterd door het Indonesische zangkoor Senandung en door het koor van de kinderen  (Hanne, Maaike, Kevin en Cynthia). Na de viering werd iedereen door de Indonesische Gemeenschap uitgenodigd voor een Indonesisch middagmaal.  De Indonesische dames hadden weer hun uiterste best gedaan om zoveel lekkers klaar te maken. Het had iedereen gesmaakt. De aanwezigen  waren  vol lof over de Bisschop die tijd maakte om iedereen een hand te schudden en een  praatje te maken. Zijne Excellentie Ambassadeur van Indonesië, de heer Havas Oegroseno had  ook tijd vrijgemaakt om de Bisschop te ontmoeten.
Nadien dankte de Bisschop iedereen, de Indonesische Gemeenschap en de Parochie Xaverius  voor de  ontvangst, en  hoop dat  wij de samenwerking  in de gemeenschap zullen verder zetten. Mgr. Bonny, misschien tot volgend jaar?

Lan Kartawiadi.-KKI