Verslag en foto's - Xaveriusparochie-wijkcomite

Verslag en foto's

Wijkcomité > Wijkfeest 2018
Wijkfeesten 2018 op 4, 20 en 21 oktober

Vrijdag 5 oktober was de eerste dag van ons wijkfeest, met een kleinkunstavond, verzorgd door het "Kleinkunstkollektief". Een jonge groep artiesten die de mooiste kleinkunstliederen van weleer, zoals Boudewijn de Groot, Willem vermandere, Miel Cools, Bart Herman, brachten met af en toe een knipoog naar Will Tura. Als verrassing buiten de aangekondigde accordeon, cajon, gitaar en contrabas en piano als instrumenten; was er ook nog een violiste die zorgde dat alles harmonieus klonk. Meer dan 110 personen waren aanwezig op deze fijne avond. De afwezigen hadden eens te meer weer ongelijk. Gezellig nababbelen bij een frisse pint of een glaasje wijn, zo eindigde deze gezellige avond.

Na een succesvolle kleinkunstavond begin oktober, stonden verwachtingen hoog voor het tweede gedeelte van ons wijkfeest.
De Rommelmarkt startte zaterdag 20/10 al om 10 u. Zoals gewoonlijk een grote toeloop in het begin. Gedurende de dag verminderde dit licht, en was het een geleidelijk komen en gaan van kopers. Om 16 u sloten de medewerkers de eerste rommeldag af.
De kaasavond werd een succes. Een zestigtal personen namen deel aan dit feestelijk buffet met allerhande kazen en opgesmukt met vers fruit, noten, rozijnen. De kaas was zo lekker dat iedereen bijna een tweede ronde heeft meegenomen.
Vanaf 20.15 u werd de start gegeven voor de jaarlijkse kwis. Dit jaar namen een 8 tal ploegen deel aan onze kwis. Kwismaster Wim en de juryleden Raymond en Nic zorgden ervoor dat de kwis vlot verliep. Dit jaar werden er ook enkele ludieke reeksen in de kwis geïntegreerd, wat zeker voor velen een afwisseling was naast de tradionele vragen. Onze ex-bloemist Jan Merckx zorgde ervoor dat iedereen die deelnam, met een mooi plantje naar huis kon gaan.
Nog even de uitslag: Met 70 punten De Hijsberen en De Sloebers; met 69 punten: Sine Swag Non; 65 p: Buiten categorie; 61 p: De Madammen; 53 p: De Bartjes; 45 p: Voor de lol; 31 p: B-team . Om 0:30 konden we alles afsluiten en ons voorbereiden op zondag.

Zondag 21/10. Vanaf 9 u 's morgens was er al bedrijvigheid in de parochiezalen. Onze traiteur was bezig met de mise-en-place en ook onze vaste medewerkers van het catering team staken de handen uit de mouwen om alles keurig klaar te krijgen tegen 12 u. Een 60 tal deelnemers hadden zich ingeschreven voor een fijne maaltijd in ons restaurant : courgettesoep met stukjes gerookte paling, kippenroulade met gedroogde tomaatjes en zuiderse groentenmix. Onze krokettenbakker had ook dit jaar er voor gezorgd voor goudgele kroketjes bij de hoofdschotel. Hierna verraste Ann ons nog met een korte voordracht over "het vogeltje" in het Brussels dialect. Afgesloten werd met een fijn en heerlijk dessertbordje.

Dank zij de steun van onze vele sponsors konden we ook dit jaar een mooie en waardevolle tombola organiseren over de 2 dagen. Er werden 160 loten verkocht en 110 prijzen waren te winnen
Ondertussen waren er heel wat kopers om de rommelmarkt die van 10 tot 16 u open was.
Na een heerlijke maaltijd werd nog wat wat nagepraat met een glaasje wijn, een heerlijke biertje of een warme koffie.

Dank zij de inzet van vele vrijwilligers kon het wijkfeest doorgaan. We zien al vooruit en denken aan 2019 !