Tentoonstelling "De andere wereld" okt 2014 - Xaveriusparochie-wijkcomite

Parochie > Parochie Activiteiten

Opening tentoonstelling op 29 september 2014

"
DE ANDERE VERBEELD / VERBEELD GEVAAR"

Op maandag 29 september werd in onze parochiekerk "Xaverius" de tentoonstelling "De andere verbeeld/verbeeld gevaar" door  Gust De Preter , bestuurder van KMS, nu Orbit, officieel geopend.

Deze tentoonstelling loopt tot  29 oktober in de kerk. Na het welkomstwoord door Didier gaf Gust  voor de aanwezigen een kort overzicht wat deze tentoonstelling beoogt.  Het belicht de beeldvorming over "zwarten", "joden", Turken", "ketters" en "katholieken. Dit gebeurt door roterende panelen aan de hand van voorbeelden uit de Vlaamse en Nederlandse religieuze kunst van circa 1450 tot 1750.

Na het officieel gedeelte nam een gids de genodigden nog mee voor een korte rondleiding rond deze expositie. Aan de hand van een gratis krantje met prachtige foto's konden de aanwezigen gemakkelijk de opzet van deze tentoonstelling volgen.

Er volgde nadien nog een kleine receptie die werd aangeboden door het parochieteam van de xaveriuskerk aan alle aanwezigen.