Programma - Xaveriusparochie-wijkcomite

“ De kleine Revolutie”

Kaarten aan 14 € - reservatie: 03.322.10.23
info via http://www.wijkcomite@xaverius-parochie-wijkcomite.be

Betaling via Rek. Nr.: BE85 3630 5093 1306 op naam van Wijkfeestcomite Xaverius-Collegelaan 36-2140Borgerhout
Waar: Polyvalente zaal Xaverius—Kerkendijk 6A—2140 Borgerhout

De Kleine Revolutie

In maart 2017 deden de geëngageerde zangers Miek & Roel hun laatste optreden samen, na een carrière van meer dan 50 jaar. Roel had toen al, samen met Levien en Mathieu Engels, een hommage gebracht aan Dimitri van Toren en een jaar later toerde hij met de Vintage Club, in trio met Erik van Nijghen en Hans de Booij.

Nu komt Roel met een nieuw programma: ‘de Kleine Revolutie’, een knipoog naar ‘De Grote Revolutie’, een van de bekendste songs van Miek & Roel. Hun repertoire bestaat uit enkele onverwoestbare titels van Miek & Roel (‘Jan met de pet’, ‘Het verdronken land van Saeftinghe’) en Nederlandstalige bewerkingen van songs van o.a. Bob Dylan, Richard Thompson, James Taylor, Townes van Zandt, Warren Zevon e.a. Kortom, het allerbeste uit de sweet sixties en seventies folk, of zelfs iets later.