Paasnacht 2009 - Xaveriusparochie-wijkcomite

Paasnacht 2009

Paasnacht viering in de Xaverius kerk

Stipt om 21 u werd achteraan in de kerk het licht ontstoken voor de paaskaars, de olielamp en werd  de paaskaars bewierookt. Drie priesters gingen dan in processie naar voren en werden de kaarsjes die de gelovigen hadden gekregen bij het binnenkomen in der kerk ontstoken. Een echt bezinningsmoment. Na het eerste lied werden alle lichten ontstoken. Een mooi scheppingsverhaal , onderbroken met een streepje muziek van Vivaldi, het verhaal van de  uittocht uit Egypte: allemaal teksten waarvoor we even stil werden. Na de wijding van het doopwater en  de paaskaars werden de eucharistieviering verder gezet. Na de plechtigheid was er voor de talrijke aanwezige nog een korte receptie, aangeboden door het PT,  achteraan in de kerk, waar we onze paaswensen aan elkaar konden doorgeven . Velen zullen het mooie bloemstukken en de prachtige krans van Gerda zeker en vast gewaardeerd hebben.