Kerstnacht 2016 - Xaveriusparochie-wijkcomite

Kerstnacht 2016

Zaterdag 24 december: Gezinsviering in de Xaveriuskerk

Geen witte Kerst dit jaar, vorig jaar ook niet, maar wel veel volk voor de gezinsviering om 17.30 u in onze parochiekerk. Hm, ja vele gezinnen met kinderen waren er eigenlijk niet, maar dat nam niet weg dat er sfeervol de geboorte van Jezus werd gevierd. Zeker een 70 tal kerkgangers waren aanwezig waaronder ook een groot aantal van Karekiet.
Een mooie kerststal, terug naar de basis, met paletten opgebouwd; was het centrale uitgangspunt voor de viering. Peter, als herder, en Hilde als clochard brachten nog hun eigen verhaal hoe zij beleving van de kerstnacht door maakten.
Pastoor bracht ons bij dat de rode mantel van haat moeten afleggen en de witte mantel van de geborgenheid en liefde moeten uitdragen.
Het Trinidad orkest zorgde voor de gepaste muzikale begeleiding van de vele kerstliederen. Na de viering werd door het parochieteam nog een mooie kerstwens aangeboden:

Kerstmis,
Jesus'licht breekt door want,
Duisternis kan geen duisternis verdrijven
Dat kan alleen het licht
Haat kan geen haat verdrijven
Dat kan alleen de liefde
Een warme groet vanwege uw parochiaal team