Herfstbrunch 2015 - Xaveriusparochie-wijkcomite

Herfstbrunch 2015

BRUNCH in de XAVERIUSPAROCHIE op 29/11 ..... alweer een voltreffer !

De inschrijvingen bleven dit jaar wat achter, maar de laatste dagen was het een ware overrompeling. Niet minder dan een 80 tal deelnemers aan onze fameuze herfstbrunch. Zaterdag 28 november konden we rekenen op de tradionele tafelploeg. De mannen die de tafels verzetten, papier snijden en borden en koppen plaatsen. Ondertussen was een ganse damesploeg het fruit aan het snijden voor onze lekkere fruitsla, en zeker mogen we niet vergeten onze vaste spekbakker van dienst, die zorgde er voor dat het spek perfect gebakken werd.

Zondag waren de eerste deelnemers er al rond 9 u. Een rijkgevulde buffettafel met allerlei soorten vlees, kaas, aangevuld met muesli, confituur, slaatjes en de nodige variatie in brood; nodigde uit om samen te ontbijten. En als toemaatje kregen we nog een lekkere cava.
Het was een komen en gaan van eters. Een gezellige sfeer en een prima bediening met de glimlach maakte deze brunch weer tot een topper. Rond 11 u konden, diegenen die wilden, de eucharistieviering om 11.15 u meevieren.

Helaas, na een heerlijke maaltijd, volgt ook de opruim en de afwas. Een andere goed gemotiveerde ploeg zorgde ervoor dat dit perfekt ten uitvoer werd gebracht. Na de misviering heeft een kleine ploeg nog de tafels terig in volgorde gezet, en kon officieel de brunch afgesloten worden.