Covid 19 - tijdelijke opschorting vieringen - Xaveriusparochie-wijkcomite

Aktualiteit
TIJDELIJKE OPSCHORTING VIERINGEN in de XAVERIUSKERK

Goede mensen,

Jullie weten dat er vandaag alleen drastische maatregelen goede maatregelen zijn voor de volksgezondheid in deze pandemie. Nog meer dan in het voorjaar slaat het virus toe. Het kwetst mensen, zet anderen voor weken vast thuis of in het ziekenhuis, of vernietigt het leven.

In deze omstandigheden is het voor onze kerkgemeenschap alle hens aan dek om voor elkaar te zorgen en het virus geen extra kans tot verspreiding te geven.

Daarom zullen onze contacten als gemeenschap de komende weken digitaal en telefonisch moeten zijn. Want we hebben besloten om vanaf vandaag en dat tot en met zeker 11 november het kerkgebouw als ontmoetings- en vieringplaats te sluiten. De enige dienst die verzekerd wordt is de uitvaartliturgie.

Dat betekent dat er zondag 1 november geen Allerheiligenviering is. Wij hebben zeker de gelegenheid om het herdenken op een andere manier een plaats te geven in onze eigen familie-, gezins- of thuiskring. Een kerkhofbezoek hoort daar zeker bij. Jullie krijgen ook nog een viering toegestuurd als basistekst om thuis te vieren, te gedenken en te bidden.

Wij zullen deze beslissing zoveel mogelijk communiceren. Neem zelf ook de telefoon voor mensen die geen email hebben, om ze op de hoogte te brengen. Of druk dit bericht af en steek het in hun postbus.

Over de evolutie na 11 november zullen we nog verder berichten sturen.

Wij willen iedereen die zich vandaag inzet voor elk ander veel sterkte en veiligheid toewensen. Vele mensen van onze gemeenschap doen hun uiterste best om één of meerdere mensen nabij te zijn. Hou daarin vol en bel eens een keer extra om te vragen of ze het kunnen bolwerken, of ze iets nodig hebben.

Dit is onze bijdrage om het virus een halt toe te roepen.