Brunch 4/12/11 en soep o/d stoep 18/12 - Xaveriusparochie-wijkcomite

Brunch 4/12/11 en soep o/d stoep 18/12

Parochie > Parochie Activiteiten

BRUNCH IN DE XAVERIUSPAROCHIE

Zondag 4 december werd er weer feestelijk gevierd in onze parochie.
De traditionele herfstbrunch was er weer. Lekker ontbijten met spek en eieren, verse pistolets, heerlijk rozijnenbrood en natuurlijk ook een groot assortiment aan fijne vleeswaren en kazen. Dit alles werd afgerond met vers bereide fruitsla waar verschillende dames de dag daarvoor zich hadden ingezet om dit allemaal te bereiden. Ook de tafelzetters, afwassers en opruimers hebben hun steentje bij gedragen om dit jaarlijks festijn weer tot een hoogtepunt te brengen.

Dit jaar mochten we ook Pater Wim als eregast begroeten, die speciaal uit Heverlee, naar hier begeleid werd. Je kon zien dat Pater Wim blij was al die vertrouwde gezichten van zijn parochie hier weer te zien. Er werd dan ook heel wat bijgepraat. Na de eucharistieviering werd Pater Wim nog eens bedankt voor al het werk dat hij al die jaren in zijn parochie heeft gedaan. De ouderdom heeft echter ervoor gezorgd dat Pater Wim meer verzorging nodig heeft en dus zijn Xaveriusparochie heeft moeten verlaten  en momenteel in Herverlee verblijft. Als geschenk werd hem een mooie versierde kerstboom geschonken.

Ook werd Gerda Bouwen (Bernaerts) nog eens bedankt door pastoor Didier voor haar inzet als lid van het parochieteam, en werd haar een mooi geschenk aangeboden.

SOEP op de STOEP

Actiedag van Welzijnszorg op zondag 18 december in onze parochie: “Soep op de stoep”.

We hadden al een hele week de weerberichten nauwlettend opgevolgd, hoe zal het zondag 18 december zijn ? Sneeuw, regen of misschien toch zonnig en droog ? Deze zondag was het zo ver. Na wat regenbuien en wat smeltende sneeuw werd door het ervaren technische team van onze parochie Raymond en Wim een tentje geplaatst op de stoep voor de kerk, werden er elektrische vuren aangesloten, en kon de soepverkoop van start gaan onder een droge hemel. Verschillende dames van onze parochie hadden een heel assortiment soepen bereid: slasoep met boursin, paprikasoep, erwtensoep, broccolisoep, tomatensoep, knolseldersoep.

De bedoeling was het totaal bereide aantal liters soep (90 liter !) te verkopen ten voordele van Welzijnszorg dat elk jaar de armoede in Vlaanderen en Brussel  in de kijker stelt en bestrijdt.  Dit jaar koos men als thema “Armoede is geen kinderspel.” Iedereen kon genieten van een bekertje soep of nam zelf een paar liters soep mee naar huis. Door de vrije gift in de  collectebus werd na een tweetal uren 322 € bijeen vergaard. Dank in naam van welzijnszorg.

Het koor van het Xaveriuscollege zorgde ervoor dat vele liters soep snel werden verkocht. De stembanden zullen alvast opgewarmd geworden zijn door deze heerlijke soepen.

Om 10.30 begon te verkoop en om 12.45 u was alles al uitverkocht. Het technische team zorgde ervoor dat in een mum van tijd alles opgeruimd werd. Dank nogmaals aan alle medewerkers, en zeker niet te vergeten alle soepdrinkers !!