1e communie 2007 - Xaveriusparochie-wijkcomite

1e communie 2007

1st Communie 2007

't Is feest met Jezus

Op zaterdag 26 mei 2007 vierden 28 kinderen van het Xaveriuscollege hun eerste communie. Het thema van de viering was: “ ’t Is feest met Jezus “ en stond in het teken van de regenboog en van zonnebloemen. De Xaveriuskerk was mooi versierd met boompjes en prachtige, zelfgemaakte bloemen in potjes. Pater Dejans ging de viering voor en nam de tijd om een gesprek te voeren met kinderen en ouders over het ontstaan en de betekenis van deze feestmis. Eén na één kregen de kinderen uit zijn hand voor de eerste keer het lichaam van Christus. Een vijftal enthousiaste ouders had maandelijks kindervieringen geleid en zorgden ervoor dat de communicantjes goed voorbereid aan deze dag konden beginnen. Elk kind droeg op zijn manier een steentje bij tot het welslagen van deze dienst door bijvoorbeeld een tekst voor te lezen of de offergaven aan te brengen. Ook op school hadden de kinderen ‘Met open armen’ geoefend zodat ze ook de betekenis van de doopvont, het altaar, de godslamp en de paaskaars herkenden. Enkele vrijwilligers zorgden voor sfeervolle muziek tijdens deze communiemis. De blaasbellen tijdens het slotlied zorgden mee voor een fris einde van deze jeugdige viering. Achteraf werd er door de oudervereniging van het college een erg gewaardeerde receptie aangeboden waar men gezellig bleef napraten over deze eerste communie.